گریپ فروت چیست؟

گریپ فروت زیرمجموعه مرکبات است که طعم آن می‌تواند از تلخ تا ترش متفاوت باشد و جز دسته میوه‌هایی است که دارای فیبر زیاد و کالری کم هستند و حاوی بیوفلاونوئیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی هستند.

 

فهرست مطالب مقاله گریپ فروت سلامتشین:

 

پودر گریپ فروت

 

تاریخچه گریپ فروت

این میوه از پیوند پرتقال و دارابی به‌وجود آمده است. گریپ فروت در دسته‌های چندتایی و شبیه به خوشه انگور از شاخه‌های درخت می‌روید. به همین دلیل به آن گریپ فروت یا میوه انگوری می‌گویند. آمریکا بزرگ‌ترین مصرف کننده گریپ فروت در جهان است که باغ‌های تجاری بزرگ کشت این میوه را در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس دارد. اما جد گریپ فروت یعنی «پوملو» که از راه دور آمده است، بومی مالزی و اندونزی است. دانه‌های پوملو در سال ۱۶۹۳ توسط فرمانده کشتی انگلیسی از هند شرقی به غرب هند آورده شد.

در نهایت گریپ فروت در سال ۱۸۲۳ وارد ایالات متحده شد. اما از همان ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت. پوست ضخیم آن غیرمعمول و طعم آن متفاوت بود. البته گریپ فروت ممکن است ترکیبی عمدی میان پوملو و پرتقال باشد. گریپ فروت اصلی به اندازه یک پرتقال بود. این میوه در ابتدا هم به عنوان «میوه ممنوعه» و هم به عنوان «سایه کوچک‌تر کاپیتان شادوک»، که دانه‌های این میوه را آورد، نامیده می‌شد.

 

طبع و مصلح گریپ فروت

در طب سنتی، طبع گریپ فروت سرد و تر معرفی شده و برای کسانی که مزاج گرم دارند، بسیار مناسب است. افراد با مزاج سرد، بهتر است این میوه را همراه با مصلح آن مصرف کنند. مصلح‌های گریپ فروت شامل عسل طبیعی، زنجبیل تازه، خرما، نبات، پودر زیره و آویشن هستند.

 

خرید پودر گریپ فروت

 

خواص گریپ فروت برای سلامتی

قند و دیابت

گریپ فروت شاخص قند خون پایینی دارد. این بدان معناست که مواد مغذی را تأمین می‌کند. اما تأثیر منفی قابل توجهی بر سطح قند خون فرد ندارد. یک منبع معتبر از سال ۲۰۱۳ گریپ فروت را به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط دانست.

طبق تحقیقات آزمایشگاهی، گریپ فروت حاوی «نارینگین» است. نارینگین خواص مشابهی «مهار کننده» دارد که پزشکان از آن برای بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ استفاده می‌کنند.

 

نمونه رژیم دیابتی (بیشتر بخوانید)

 

هضم سریع غذا

گریپ فروت منبع غنی آب و فیبر است. به طور خاص، یک گریپ فروت کوچک به وزن ۲۰۰ گرم حاوی ۱۸۲ گرم آب و ۲.۲ گرم فیبر است. آب و فیبر هر دو می‌توانند از عارضه یبوست جلوگیری کنند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود دهند.

بزرگسالان باید بسته به سن و جنس خود ۲۸ تا ۳۳.۶ گرم فیبر در روز مصرف کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد فیبر غذایی می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

 

قیمت پودر گریپ فروت

 

گریپ فروت برای پوست

گریپ فروت دارای خواص قابض طبیعی است که پوست شما را از شر چربی‌های اضافی خلاص می‌کند و منافذ را سفت می‌کند. به دنبال محصولات صورت حاوی اسانس گریپ فروت باشید یا با ترکیب آب گریپ فروت تازه با اسطوخودوس یا نعناع در یک بطری اسپری کوچک، تونر خود را بسازید. برای پاکسازی پوست صورت خود را بپاشید. گریپ فروت همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است که به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند و شیوع آکنه را از بین می‌برد.

 

گریپ فروت برای مو

محصولات مو می‌توانند بخشی ضروری از روتین صبحگاهی شما باشند. اما آن‌ها همچنین می‌توانند به مو آسیب برسانند و باعث می‌شوند موها شل و بی‌روح به نظر برسند. آب گریپ فروت تجمع مو را از بین می‌برد و حاوی ویتامین‌های A و C برای تقویت رشد مو است. محصولات مرکبات همچنین به‌عنوان روشن کننده موها شناخته می‌شوند و هایلایت‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهند. موهای خود را با آب گریپ فروت تازه بشویید یا به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آن هستند.

شوره سر می‌تواند ناشی از یک قارچ مخمرمانند باشد که روی پوست سر شما زندگی می‌کند. آب گریپ فروت حاوی ترکیبی است که به کاهش میزان مخمر در سیستم شما کمک می‌کند. دکتر تاز بهاتیا استفاده موضعی از آب گریپ فروت را برای کمک به کاهش شوره سر و از بین بردن قارچی که باعث شوره سر می‌شود، توصیه می‌کند. آب گریپ فروت همچنین تجمعات ناشی از محصولات مو را که می‌تواند به شوره سر کمک کند، از بین می‌برد.

 

خواص پودر گریپ فروت

 

ارتقاء خواب

یک لیوان آب گریپ فروت، اگر قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود، می‌تواند خواب سالم و تسکین علائم تحریک‌کننده و پیامدهای بی‌خوابی را به همراه داشته باشد. این امر به خاطر وجود تریپتوفان در گریپ فروت است که یک اسیدآمینه ضروری است که اغلب پس از غذا خوردن زیاد باعث می‌شود که ما بااحساس خواب‌آلودگی همراه شویم. سطوح بالای تریپتوفان در آب گریپ فروت ما را قادر می‌سازد تا به آرامش برسیم.

 

کاهش وزن

کنترل اشتها یکی دیگر از خواص گریپ فروت است. این میوه حاوی مقدار خوبی از فیبر است؛ به طوری که یک عدد گریپ فروت متوسط ۲ گرم فیبر دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که اگر در رژیم غذاییتان مقدار زیادی میوه‌های غنی از فیبر مصرف کنید، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید.

علت این موضوع این است که فیبر سرعت خالی شدن معده را کاهش و زمان لازم برای هضم غذا را افزایش می‌دهد. بنابراین مصرف مقدار کافی فیبر ممکن است از طریق کنترل اشتها به مصرف کالری کمتر در طول روز ‌کمک کند. 

گریپ فروت یک میوه کاهش‌دهنده وزن است. در یک مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که گریپ فروت ممکن است به بهبود فشار خون و سطح چربی (چربی) در خون کمک کند. بین فشار خون بالا، سطح چربی و چاقی ارتباط وجود دارد. مطالعات بیشتر می‌تواند ثابت کند که مواد مغذی موجود در گریپ فروت برای کنترل وزن و پیشگیری از چاقی مفید است.

 

چربی سوزی با بری ها (کلیک کنید)

 

پودر گریپ فروت ارزان

 

چربی خون

گریپ فروت به دلیل داشتن «پکتین» برای کاهش کلسترول و جلوگیری از تصلب شرائین مفید است. پکتین در دیواره سلولی میوه وجود دارد بنابراین برای بهره بردن از خواص آن برای کاهش چربی خون، باید کل میوه را بخورید و خوردن آب آن کمک چندانی به کاهش کلسترول نمی‌کند.

مصرف روزانه یک گریپ فروت می‌تواند به کاهش سطح چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول بد خون یا LDL کمک کند.  البته این موضوع را فراموش نکنید که اگر دارویی برای کاهش چربی خون مصرف می‌کنید ممکن است با گریپ فروت تداخل دارویی داشته باشد و بهتر است در این مورد با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

از بین بردن یبوست

یک شیشه‌ای از عصاره تازه گریپ فروت، یک درمان عالی برای کنترل یبوست است. این عصاره باعث تحریک روده بزرگ و سایر قسمت‌های بدن مربوط به دستگاه گوارش می‌شود. این امر به علت اثر تحریک‌کنندگی فیبر در ترشح و تحریک شیره گوارشی است که باعث انقباض دستگاه گوارش و ایجاد حرکات روده‌ای می‌شود.

 

درمان یبوست با پودر پیاز (بیشتر بدانید)

 

کاهش فشار خون 

مصرف گریپ فروت در رژیم غذایی روزانه به کاهش فشار خون کمک می کند. بنابراین، برای تثبیت فشار خون در سطح نرمال و سالم بسیار مهم و مناسب است. از آنجایی که گریپ فروت حاوی کلسترول نیست، برای شریان ها مناسب است و جریان خون را حفظ می کند. علاوه بر این، برای جلوگیری از انباشت خون در رگ ها مناسب خواهد بود. گریپ فروت همچنین برای حفظ وضعیت قلب مفید است. با کمک به کاهش فشار خون، می تواند از هر گونه بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

 

خرید عمده پودر گریپ فروت

 

بهترین زمان مصرف گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از فیبر است و نوشیدن یک لیوان از آن در طول روز اشتهای شما را کم می‌کند. این میوه همچنین خاصیت چربی‌سوزی دارد. کسانی‌که برای کاهش وزن دوست دارند این میوه را مصرف کنند، معمولا می‌پرسند که گریپ فروت را کی بخوریم؟

می‌توانید صبح‌ها در وعده صبحانه خود یک لیوان آب گریپ فروت بنوشید تا قند خون شما کنترل شود. مصرف آن همچنین دو ساعت قبل از غذا، باعث کاهش اشتها و کاهش حجم غذا می‌شود و به لاغری شما کمک می‌کند. بعد از یک وعده ‌غذایی چرب و سنگین، یک لیوان آب گریپ فروت بنوشید تا هضم غذا راحت‌تر شود.

 

عوارض مصرف گریپ فروت
  • کسانی که داروهای ضد چربی خون مثل استاتین، داروی ضد افسردگی، آرام بخش، داروی ضد بارداری، ضد حساسیت و داروهای قلبی مثل وارفارین استفاده می‌کند، باید در مورد مصرف این میوه با پزشک خود مشورت کنند.

  • اگر شما در طول روز یک لیوان آب گریپ فروت بنوشید، اثر آنزیم‌های موجود در آن تا 24 ساعت در بدن باقی می‌ماند. ترکیبات این میوه، جذب داروها را در روده کاهش می‌دهد و باعث مسمومیت دارویی و خطر جدی می‌شود.

  • مصرف میوه گریپ فروت در کسانی که فشار خون پایین دارند، باعث بی‌حالی و ضعف می‌شود. این افراد نباید بیش از حد آب گریپ فروت بخورند.

 

پودر گریپ فروت برای چی خوبه

 

سخن پایانی

گریپ فروت یک مرکبات استوایی است که به دلیل طعم شیرین و تا حدودی ترش شناخته شده است. این میوه سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است و آن را به یکی از سالم‌ترین مرکباتی تبدیل می‌کند که می‌توانید بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است فواید سلامتی قدرتمندی از جمله کاهش وزن سریع و کاهش خطر بیماری قلبی داشته باشد. 

 

جهت تهیه پودر گریپ فروت سلامتشین کلیک کنید

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

​سایر مقاله های مجله

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید