جایگزین عالی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل ارزش غذایی فراوانی که دارد بخش مهمی از رژیم غذایی مردم بسیاری از کشورها را تشکیل می‌دهد و از آن دسته مواد غذایی است که در کنار طعم لذیذ و رنگی زیبا و متفاوت، فواید زیادی نیز برای بدن دارد و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشماری می‌باشد. با این حال می توان گوجه را به روش های مختلف تغییر داد و آن را مصرف کرد.

 

فهرست مطالب مقاله گوجه فرنگی سلامتشین :

 

پودر گوجه فرنگی

 

درباره پودر گوجه فرنگی

پودر گوجه فرنگی یکی از ادویه‌های بسیار طعم دار و خوشمزه‌ای در مراکز پخش عمده ادویه است. امروزه برای مزه دار کردن انواع غذاها از آن استفاده می‌شود. گوجه فرنگی از نظر ساختار به صورتی هست که هم ساختار گوشتی و هم ساختار آبکی دارد؛ البته درون آن دانه‌هایی نیز وجود دارد. این پودر از گوجه فرنگی تهیه می شود و از آن برای افزودن طعم گوجه فرنگی به غذاهای مختلف می توان استفاده کرد. معمولا دارای رنگ قرمز مات است.

 

ارزش غذایی پودر گوجه فرنگی

این ادویه سرشار از ویتامین های A، C، ویتامینهای گروه B و مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد، آهن، و روی و مس است.مصرف این ادویه به دلیل غنی بودن از ویتامین A و C برای تقویت بینایی و سلامت پوست مفید خواهد بود. این ادویه حاوی فیبر خوراکی بوده که به سلامت دستگاه کوارش کمک کرده و سبب شادابی و نشاط می شود. مصرف این ادویه درآشپزی طعم لذت بخشی به غذاهای شما خواهد داد.

 

خرید پودر گوجه فرنگی

 

خواص مهم پودر گوجه فرنگی

  • پودر گوجه حاوی آنتی اکسیدانهای قوی است که می تواند از تخریب اکسیداتیو هم در غذاها و هم در داخل بدن جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌ های موجود در گوجه فرنگی، از سلول‌ها در مقابل آسیب‌های ناشی از رادیکال آزاد محافظت می‌کنند.

  • از آنجایی که حاوی مواد معدنی از جمله منیزیم و آهن است برای سلامت استخوانها و فشار خون بسیار مناسب است. آهن برای ساخت هموگلوبین و کمک به عملکرد ماهیچه ها مورد نیاز است.

  • ویتامین A برای سلامت چشم، سلامت استخوان و همچنین برای سلامت سایر بافت های بدن مهم است. ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن شما و همچنین برای تولید کلاژن و سلامت پوست مهم است. ریبوفلاوین برای تولید انرژی و همچنین عملکرد سلولی مهم است. نیاسین برای کمک به بدن برای تبدیل غذا به سوخت ضروری است.

  • پودر گوجه به دلیل دارا بودن از فیبر خوراکی حرکات روده را منظم تر می کند. به محافظت از سلامت دستگاه گوارش و همچنین به کاهش وزن کمک کند. محققان دریافتند مصرف گوجه فرنگی باعث می شود فرد برای مدتی طولانی احساس سیری کند. این امر در کنترل وزن افراد می تواند موثر باشد.

  • لیکوپن و فیبر هر دو برای پیشگیری از انواع مختلف سرطان موثر هستند. مطالعات نشان داده اند که لیکوپن می تواند به کاهش خطر ابتلا به چندین سرطان از جمله سرطان پروستات و سینه کمک کند. فیبر موجود در پودر گوجه فرنگی می تواند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند.

  • پوکی استخوان با تراکم استخوان کم استخوان مشخص می شود. برخی از مواد معدنی موجود دراین پودر می توانند به پیشگیری یا کاهش آن کمک کنند.

  • آهن موجود دراین ادویه می‌تواند با بازگرداندن گلبول‌های قرمز خون به سطوح طبیعی، به رفع کمبود آهن کمک کند.

  • مصرف این ادویه به صورت مداوم خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. همچنین لیکوپن موجود در این پودر از ایجاد کلسترول های خطرناک در بدن محافظت می کند.

 

کاهش وزن با گارسینیا کامبوجیا (بیشتر بدانید)

 

قیمت پودر گوجه فرنگی

 

چرا بهتر است تا از پودر گوجه استفاده کنیم؟

در زمان‌های قدیم، دسترسی ساده و همیشگی به سبزیجات و میوه ها کار دشواری بود و امکان آن که بتوان از یک ماده غذایی در کل سال استفاده کرد، وجود نداشت. از این رو بسیاری از گذشتگان ما برای نگهداری مواد غذایی دست به کارهای متفاوتی می‌زدند. یکی از این کارها، خشک کردن مواد غذایی بود. مطمئنا به خوبی میدانید که سبزیجات و میوه‌ها عمر پایینی دارند و حتی با نگهداری در یخچال و فریزر نیز نمی‌توان از آن‌ها در طولانی مدت استفاده کرد. به همین جهت می‌توان برای نگهداری از چنین موادی، آن‌ها را خشک کرد و در طی سال از فواید آن‌ها بهره برد. گوجه زمانی که خشک شده و پودر می‌شود، دیگر خراب نشده و فاسد نمی‌شود. در واقع خشک کردن و آسیاب کردن سبب کاهش میزان رطوبت محصول شده و امکان فساد میکروبی را بسیار کم می‌کند و سرعت دیگر واکنش‌های مضر را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از پودر گوجه فرنگی به عنوان رنگدانه طبیعی در غذای ماهیان زینتی و قزل آلا استفاده می‌شود. در حقیقت پودر گوجه فرنگی یک جایگزین بسیار عالی و فوق‌العاده برای استفاده مستقیم از گوجه فرنگی است که تمامی مواد معدنی و ویتامین ها آن را حفظ می‌کند و با افزایش زمان نگهداری، هزینه‌های نگهداری را در حد زیادی کاهش می‌دهد. به همین جهت مصرف و خرید پودر گوجه فرنگی، راهکاری موثر می‌باشد.

 

خواص گوجه فرنگی

 

موارد مصرف پودر گوجه فرنگی

پودر گوجه فرنگی ارزش غذایی بالایی دارد و مکملی بسیار ایده آل برای هر غذایی است که نیاز به طعم گوجه فرنگی دارد. شما می‌توانید از پودر گوجه فرنگی در تهیه تخم مرغ، سوپ، سس و اسموتی، پاستا، ماکارونی، لازانیا، دیزی، املت، نیمرو، استانبولی، پاپکرن، پیتزا، سیب زمینی و چیپس و کراکر استفاده کنید و غذاهایی لذیذ و فوق ‌العاده مقوی تهیه نمایید. 

 

سخن پایانی

پودر گوجه فرنگی پتانسیل خوبی به عنوان جایگزینی برای رب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی دارد. این پودر از گوجه فرنگی تهیه می شود و از آن برای افزودن طعم گوجه فرنگی به غذاهای مختلف می توان استفاده کرد. معمولا دارای رنگ قرمز مات است.استفاده از این پودر باعث می شود که طعم لذیذی به غذای خود بدهید.

 

جهت تهیه پودر گوجه فرنگی کلیک کنید

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

​سایر مقاله های مجله

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید