آرد بادام در رژیم کتو

آجیل یک خوراکی بسیار محبوب است. انواع مغزها خوشمزه و در دسترس هستند و می‌توان از آنها در رژیم‌های مختلف لذت برد. علیرغم اینکه انواع آجیل چربی بالایی دارند، ولی دارای تعدادی فواید چشمگیر برای سلامتی و وزن هستند. آجیل همیشه انتخابی عالی برای یک میان وعده سالم محسوب می‌شود و محتوای چربی آن برای رژیم کتو فوق‌العاده است. اگر مغزها نبود، افراد از کتوژنیک آنقدر لذت نمی برند. دلیل؟ زیرا مغزها جایگزین بسیاری از مواد تشکیل دهنده می شود که نمی توانید از یک سبک زندگی کم کربوهیدرات لذت ببرید.

 

فهرست مطالب مقاله آرد بادام در رژیم کتو سلامتشین:

 

آرد بادام بدون پوست

 

رژیم کتوژنیک چیست؟

 

رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی است. افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسط پروتئین و مقدار زیادی چربی در روز مصرف می‌کنند. این بدان معناست که بدن چربی را به عنوان منبع اصلی سوخت خود می‌سوزاند و در فرآیندی به نام کتوز، آن را به کتون‌ها تجزیه می‌کند.

افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، معمولا روزانه فقط 20 تا 50 گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف می‌کنند. به عنوان مثال، 50 گرم کربوهیدرات معادل 2 تکه نان و یک موز است. از آنجایی که کربوهیدرات‌ها حدود یک دهم کیلوژول دریافتی روزانه در رژیم کتوژنیک را تشکیل می‌دهند، بدن فرد در حالت کتوز ثابت می‌ماند.

هرم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی متنوع و کم کربوهیدرات محسوب می‌شود. در حالی که نسخه سنتی این رژیم بر مصرف غلات با چربی بسیار کم تاکید داشت، این نسخه جدید بر روی غذاهایی تمرکز دارد که به شما در رسیدن به کتوز کمک می‌کند. اجزای این هرم عبارتند از:

 

  1. چربی‌های سالم

روغن نارگیل، روغن آووکادو و سایر چربی‌های سالم را انتخاب کنید. البته این چربی‌های سالم به تنهایی وعده‌های غذایی نیستند، بنابراین آنها را با پروتئین‌ها و سبزیجات کم کربوهیدرات که در ردیف بعدی هرم هستند، مصرف کنید.

  1. پروتئین‌ها

تکه‌های گوشت حاوی کربوهیدرات اندک یا بدون کربوهیدرات هستند. از هر چیزی که قند اضافه دارد خودداری کنید و پروتئین‌های چرب‌تری را در اولویت رژیم خود قرار دهید که از مراتع طبیعی تغذیه کرده‌اند.

  1. سبزیجات کم کربوهیدرات

سبزیجات کتو حاوی قند طبیعی کمتر و کربوهیدرات خالص کمتری هستند. در این رژیم سبزیجاتی مانند سبزیجات برگ‌دار، کدو سبز و مارچوبه از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در میان این‌ها آووکادو با اینکه جزو میوه‌ها محسوب می‌شود، ولی دقیقا معیارهای سبزیجات کتو را در خود جای می‌دهد. بنابراین در این رژیم از خوردن آووکادو اصلا غافل نشوید.

  1. لبنیات پرچرب

غذاهایی مانند پنیر و خامه ترش را می‌توان در حد اعتدال کتو مصرف کرد. بهتر است شیری که به عنوان لبنیات عرضه می‌شود را در این رژیم مصرف نکنید.

  1. آجیل و دانه‌ها

با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر عنوان شدند، نمی‌توان از تاثیر آجیل در رژیم کتو غافل شد. آجیل قند و چربی ناسالم ندارد و با توجه به کربوهیدرات کم موجود در آن، برای رژیم کتو مناسب است.

  1. انواع توت‌ها و شیرین کننده‌های طبیعی

برخی از میوه‌ها می‌توانند در رژیم کتو باشند، اما به اندازه‌های سرو توجه زیادی داشته باشید. از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده کنید که کم کالری هستند. از خوردن شیرین کننده‌های مصنوعی اجتناب کنید.

 

مجاز و غیرمجاز کتویی (جهت مشاهده کلیک کنید)

 

قیمت ارد بادام

 

آرد بادام چیست؟

آرد بادام که به طور کامل از بادام سفید و زمینی تهیه می‌شود، جایگزینی مناسب و سالم برای آرد گندم به حساب می آید. چرا که آرد بادام منبعی غنی از انواع مواد مغذی است پس گزینه‌ ی بهتری از آرد معمولی و یا آرد سفید می‌باشد.

آرد بادام، حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی می باشد. موادی از جمله چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین که بسیار مورد نیاز بدن هستند. همچنین منبعی غنی از کربوهیدرات‌هاست. به خصوص برای کسانی که از آن به عنوان جایگزین آرد گندم در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند. و همچنین از مقادیر زیادی ویتامین A ، آهن، ریبوفلاوین، کلسیم، پتاسیم و منیزیم برخوردار می‌باشد.

 هر ۱۰۰ گرم آرد بادام فقط ۲۰ گرم کربوهیدارت دارد.

 

آرد بادام بدون گلوتن

 

آیا آرد بادام گلوتن دارد؟

آرد بادام فاقد گلوتن است .آرد گندم حاوی پروتئینی به نام گلوتن است. کمک می کند خمیر خاصیت چسبندگی داشته باشد و در حین پخت هوا را جذب کند تا پف کند و پوک شود.
افرادی که به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گندم مبتلا هستند نمی توانند غذاهایی را با گلوتن بخورند زیرا بدن آنها گلوتن را مضر می داند.
برای این افراد ، بدن یک واکنش خود ایمنی ایجاد می کند تا گلوتن را از بدن خارج کند. این پاسخ منجر به آسیب به مخاط روده می شود و می تواند علائمی مانند نفخ ، اسهال ، کاهش وزن ، جوش پوستی و خستگی ایجاد کند.
خوشبختانه ،
آرد بادام هم فاقد گندم و هم فاقد گلوتن است ، و آن را به عنوان گزینه ای مناسب برای پختن برای کسانی که تحمل گندم یا گلوتن را ندارند ، ایجاد کرده است.
خوشبختانه ، آنچه می خورید می تواند تأثیر عمده ای بر فشار خون و کلسترول LDL شما داشته باشد ، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بادام می تواند برای هر دو مفید باشد.

 

کدوم آرد رو ترجیح میدی ؟ (کلیک کنید)

 

از کجا ارد بادام بخریم

 

 خواص آرد بادام

آرد بادام تمام خواص بادام را داراست و از مهمترین آن می توان به سلامت قلب اشاره کرد. در آرد بادام مقدار قابل توجهی چربی اشباع نشده وجود دارد که مزایای بسیاری برای بدن به همراه دارد. از جمله آن که از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و خطر بیماری هایی که به دلیل کلسترول بالا در بدن به وجود می آیند مانند آترواسکلروز و حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد.

 

  • اثرات ضد سرطان

  • بهبود دیابت

  • حفظ سلامت قلب

  • بهبود فرآیند هضم

  • حفظ سلامت استخوان‌ها

  • کاهش وزن و… را میتوان نام برد.

 

این آرد به دلیل وجود منیزیم و پتاسیم، می‌تواند تامین کننده الکترولایت‌های از دست رفته در اوایل شروع رژیم کتوژنیک باشد. این آرد همچنین برای انواع کیک ها، شیرینی ها، نان ها مفید می باشد. از ترکیب این آرد با ادویه‌های مختلف به عنوان پودر سوخاری نیز استفاده می شود.

 

طرز تهیه کیک کتویی با ارد بادام


چگونگی استفاده از آرد بادام در پخت و پز
آرد بادام به راحتی قابل پخت است. در اکثر دستورهای پخت ، شما می توانید آرد بادام را به راحتی جایگزین آرد گندم کنید.
همچنین می تواند به جای خرده های نان برای پوشاندن گوشت هایی مانند ماهی ، مرغ و گوشت گاو استفاده شود.

 

تفاوت آرد بادام با آرد گندم

1) آرد بادام برخلاف آرد گندم، فاقد گلوتن است:

آیا می‌دانید آرد گندمی که روزانه می‌خورید حاوی گلوتن است که برای بسیاری از افراد مضر است؟ اما آرد بادام اصلاً گلوتن ندارد. آرد بادام بسیار مفید است. همچنین، اگر آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

2) مقدار مصرف روزانه کالری مهم است:

آرد بادام نسبت به آرد گندم حاوی کربوهیدرات سالم است. آرد گندم حاوی مقدار زیادی چربی و درنتیجه کالری بیشتری است. همچنین آرد گندم بر سطح انسولین شما تأثیر می‌گذارد که منجر به افزایش سطح قند شما می‌شود.

  1. مواد مغذی بیشتری از آرد گندم دارد.

  2. آرد بادام در مقایسه با آرد گندم حاوی مواد مفید و مغذی بیشتری هست.

 

طرز تهیه پنکیک آسون کتویی با آرد بادام (رسپی کتویی)

 

تفاوت ارد بادام و ارد گندم

 

آیا بادام در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

اگرچه بادام کم کربوهیدرات ترین مغز نیست، اما کربوهیدرات موجود در بادام به اندازه کافی کم است تا بتواند در رژیم کتوژنیک کار کند.

به طور خاص، یک وعده ۱۰۰ گرمی بادام حاوی حدود ۹ گرم کربوهیدرات خالص است. در مقایسه، گردو و ماکادمیا، نصف بادام کربوهیدرات دارند، در حالی که پسته و بادام هندی دو تا سه برابر کربوهیدرات دارند. بنابراین بادام از نظر تعداد کربوهیدرات در جایی در وسط قرار می گیرد.

برای پایین نگه داشتن مصرف کربوهیدرات، ایده خوبی است که میزان مصرف روزانه خود را بیش از یک مشت نگه دارید.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از آرد بادام در پخت، بسیاری آن را با آرد نارگیل و مواد پرچرب ترکیب می کنند تا تعداد کربوهیدرات در دستور غذا را “رقیق” کنند (و بافت را بهبود بخشند). و وقتی نوبت به شیر بادام می‌رسد، لازم نیست نگران کربوهیدرات باشید، زیرا انواع شیرین‌ نشده و کم کربوهیدرات نسبتاً کم این ماده مغذی هستند.

 

خرید آرد کتویی

 

نتیجه گیری

اگر قصد دارید در حین رژیم کتو کربوهیدرات کمتری بخورید، مهم است که منابعی را انتخاب کنید که حاوی مقادیر متوسط پروتئین، چربی‌های سالم یا هر دو باشد. بنابراین، آجیل کم کربوهیدرات برای کتو یک گزینه بسیار مناسب به حساب می‌آید. آرد بادام فوق العاده مغذی است و بسیاری از مزایای سلامتی را از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و کنترل قند خون بهبود می بخشد. همچنین فاقد گلوتن است که آن را برای افرادی که بیماری سلیاک یا عدم تحمل گندم دارند گزینه مناسبی می کند. اگر به دنبال آرد کم کربوهیدرات غنی از مواد مغذی هستید ، آرد بادام یک انتخاب عالی است.

 

جهت تهیه آرد بادام سلامتشین کلیک کنید

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

​سایر مقاله های مجله

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید