عجیب ترین خواص توت فرنگی

توت فرنگی یکی از انواع میوه های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که خواص زیاد برای سلامتی بدن دارد.این میوه کوچک و ظریف بتواند این حجم از اعجاز را به همراه داشته باشد. ظاهر زیبای این میوه، طعم متفاوت آن و همچنین مصرف آسان و بی‌دردسرش، سبب شده است تا این میوه توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید.

 

فهرست مطالب مقاله توت فرنگی سلامتشین:

 

پودر توت فرنگی

 

درباره توت فرنگی

در طبیعت توت فرنگی وحشی، اولین گیاهی است که با اولین تابش اشعه‌های خورشید بهاری شکوفه می‌زند. توت فرنگی اولین محصول تشعشعات طلایی خورشید بهار است. البته به لطف گلخانه‌های پیشرفته، همیشه در دسترس هستند و آن انتظار سخت هر ساله را برای بهر‌ه‌مندی از خواص توت فرنگی را از سر عاشقانش کم کرده است.

توت فرنگی (Strawberry) با نام علمی (Fragaria ananassa) در قرن ۱۸ در اروپا کشف شد و سپس از آنجا توسعه یافت. توت فرنگی ارگانیک، به رنگ قرمز روشن، آبدار و شیرین هستند. این بوته تمام تابستان به‌طور مداوم گل و میوه می‌دهد، دانه‌های آن از توت فرنگی معمولی بزرگ‌تر است و برای تولید میوه خشک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در طب سنتی معتقدند که این بوته از بوته‌های گلخانه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارد. توت فرنگی وحشی را در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی موثر می‌دانند. توت فرنگی وحشی نسبت به توت فرنگی معمولی درشت‌تر، شیرین‌تر، روان‌تر است. همچنین پرورش آن نیز راحت‌تر است.

 

انواع توت فرنگی

از انواع توت فرنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توت فرنگی شیرین (باغی)

  • توت فرنگی آلبیون

  • توت فرنگی کابریلو

  • توت فرنگی کئوکی

  • توت فرنگی مونتری

  • توت فرنگی پورتولا

  • توت فرنگی سن آندراس

  • توت فرنگی آلپ

 

قیمت پودر توت فرنگی

 

خواص توت فرنگی برای سلامتی

 

منبع غنی پتاسیم و آنتی اکسیدان

توت فرنگی منبع عالی ویتامین C، منگنز، فولات (ویتامین B9) و پتاسیم است. همینطور، سرشار از آنتی‌اکسیدان و ترکیبات گیاهی است که برای سلامتی قلب و کنترل قند خون مفید هستند. در واقع، توت فرنگی یک گیاه آب رسان است چون شامل ۹۱ درصد آب و فقط ۷.۷ درصد کربوهیدرات است. آن‌ها فقط مقدار کمی چربی (حدود ۰.۳ درصد) و همینطور درصد پایینی پروتئین (حدود  ۰.۷) دارند. توت فرنگی اکثرا بصورت خام و تازه مصرف می‌شود ، اما انواع مربا، ژله‌ها و دسرها آن نیز بسیار پرطرفدار است. 

 

درمان جوش صورت

چربی بیش از حد زیر پوست می تواند باعث بروز جوش شود، توت فرنگی به دلیل اینکه خاصیت اسیدی دارد می تواند سطح چربی پوست را کاهش دهد و علاوه بر درمان جوش های صورت، از بروز جوش های جدید نیز پیشگیری کند. توت فرنگی با این جثه‌ی کوچک و ظریفش یک میوه‌ی ویژه برای زنان و دختران است. آنتی اکسیدان‌های این میوه از زیبایی پوست و مو گرفته تا سفیدی دندان‌ها و کاهش وزن همه جوره باب دل بانوان است. توت فرنگی میوه‌ی شانس خانم‌ها است. اگر دائما از آن مصرف کنید بعد از مدتی به زیبایی نچرال دست پیدا می‌کنید که تحسین همه را بر می‌انگیزد. 

 

مقاله مرتبط : زیبایی پوست (بیشتر بخوانید)

 

توت فرنگی برای پوست

 

تنظیم میزان قندخون

توت فرنگی حاوی اسید الاگیگ است که همراه با آنتی اکسیدان های دیگر به کاهش هضم غذاهای نشاسته ای کمک می کند و همچنین افزایش سطح قند خون را پس از یک وعده غذایی نشاسته ای کنترل می کند و به افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند، تا سطح قند خون خود را کنترل نمایند.

توت فرنگی همچنین حاوی شاخص گلیسمی پایین (40 ) است و این باعث افزایش فشار خون در هنگام خوردن توسط بیماران دیابتی نمی شود. فیبر موجود در آن نیز میزان سطح قند خون را تنظیم می کند.

 

تغییر PH در رحم و افزایش احتمال پسر شدن جنین

از دیگر خاصیت‌های این میوه خوشمزه می‌تون به خواص توت فرنگی در تعیین جنسیت جنین و پسردار شدن اشاره کرد. جالب است بدانید که توت فرنگی می‌تواند با افزایش PH رحم، نقش مهمی در جنسیت جنین بگذارد. طبق تحقیقات انجام شده اگر PH رحم در زمان لقاح بالا باشد، احتمال پسر شدن جنین بسیار زیاد است. بنابراین پیش از آنکه تصمیم به باردار شدن بگیرید، زیاد توت فرنگی بخورید.

 

خواص پودر توت فرنگی

 

افزایش سیستم ایمنی بدن

توت فرنگی منبع عالی از ویتامین C است و می تواند منجر به ایجاد آنتی بادی های تقویت کننده برای سیستم ایمنی بدن شود و در نهایت توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت افزایش می دهد.

در یکی از مطالعات سوئیسی مشخص شد که مکمل ویتامین C، مولکول های مختلف سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، به همین دلیل باعث افزایش غلظت ایمونو گلوبولین، که یک آنتی بادی و جزء کلیدی از سیستم ایمنی بدن است می شود و برای مبارزه با آلرژی و آسم نیز شناخته شده است.

 

توت فرنگی برای مردان

توت فرنگی از میوه های محسوب می شود که می تواند به کیفیت روابط جنسی آقایان کمک کند. توت فرنگی به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی مثل ویتامین C می تواند باعث افزایش تعداد اسپرم ها در مردان شود و به ناباروری کمک کند. توت فرنگی در اروپای قرون وسطایی، نمادی از زندگی خوب محسوب می‌شد و گذاشتن این نماد بر روی این گیاه قلبی شکل کوچک بی‌دلیل نیست. اسید فولیک موجود در توت فرنگی علاوه بر بالا بردن میل جنسی به تولید اسپرم‌های سالم در مردان می‌انجامد. توت فرنگی را به همراه بستنی با مخلوطی از خلال بادام و شکلات تلخ مصرف کنید، بعد از مدت اندکی اثر شگفت آور این معجون خوشمزه را خواهید دید.

 

قیمت پودر توت فرنگی

 

افزایش جذب آهن 

یکی از راهکارهای توصیه شده و آسان برای خلاصی از کم خونی مصرف غذاها و میوه‌های غنی از ویتامین C است. اسموتی توت فرنگی، توت فرنگی خشک، چیپس توت فرنگی و حتی مربای توت فرنگی یک داروی خوشمزه و اعجاب آمیز برای درمان کم خونی است. بهتر است که توت فرنگی را یک ساعت پیش از غذا یا همراه با غذای اصلی میل کنید تا به کمک آن‌، سطح جذب آهن در خون بالا رود.

 

پیشگیری و تسریع روند بهبود در ایام ریکاوری

توت فرنگی از آنجاییکه منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است و نه تنها در افزایش قند خون نقشی ندارد بلکه برای تعادل قند خون نقش مؤثری دارد می‌تواند برای تقویت ریه و سیستم ایمنی بدن پشیتبان خوبی باشد. خوردن توت فرنگی برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا یا کووید ۱۹ (COVID-19) توصیه می‌شود.

 

اسوتی توت فرنگی

 

کمک به کاهش وزن

اسید الاگیگ و آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در به وجود آمدن توت فرنگی دارند که برای کاهش وزن مناسب هستند. التهاب مزمن، یکی از دلایل افزایش وزن است و هورمون هایی که شما را لاغر می کنند، مسدود می شوند.

توت فرنگی یکی از غذاهای ضد التهابی شگفت انگیز است و قابلیت کاهش وزن را دارد. علاوه بر، این آنتوسیانین ها، آنتی اکسیدان های اصلی هستند که باعث افزایش تولید هورمون های لاغری در بدن می شوند. این هورمونها متابولیسم و سوخت و ساز بدن را ترویج می بخشند و اشتهای شما را تا حد زیادی کاهش می دهند و ممکن است حتی باعث سوزاندن چربی شوند.

 

کاهش اشتها (جهت مشاهده مقاله کلیک کنید)

 

رفع پوکی استخوان

توت فرنگی وحشی منبع عالی پتاسیم است. این میوه‌ی جذاب و خوشمزه برای کاهش فشار خون و رفع خطر پوکی استخوان بی‌نظیر است.. توت فرنگی منبع عالی فیبر و هیدارتاسیون است که به شما کمک می‌کند تا متابولیسمی منظم و سالم داشته باشید. فیبر به همراه پتاسیم، دارویی فوق العاده برای پشتیبانی از سلامت قلب است.

 

توت فرنگی برای کاهش وزن

 

حقایق جالب درباره توت فرنگی

  1. یک عدد توت فرنگی متوسط حدود 200 دانه دارد.
  2. اولین میوه بهار توت فرنگی است.
  3. بیش از 103 نوع توت فرنگی متفاوت وجود دارد.
  4. بلژیک موزه ای دارد، که فقط برای توت فرنگی ها هست.
  5. توت فرنگی 234 سال قبل از میلاد مسیح، در رم یافت شد.

 

مضرات توت فرنگی

اگر در خوردن توت فرنگی افراط شود باعث ایجاد تب در فرد می‌شود. این میوه ممکن از باعث آلرژی در بعضی از افراد شود که علائم آن اگزما، دانه‌های قرمز روی پوست، سردرد، آبریزش بینی، ریزش اشک، سرگیجه، اختالال در سیستم گوارشی است.افرادی که دارای ناراحتی پوستی هستند ممکن است باعث تشدید شدن آن شود. توت فرنگی ممکن است باعث تحریک شدن کبد یا مثانه شود و جوش هایی مثل کهیر به‌وجود‌آورد. کسانی که معده‌ای حساس دارند یا از بیماری آسم رنج می‌برند بهتر است از خوردن توت فرنگی پرهیز کنند.

 

مربای توت فرنگی

 

سخن پایانی

توت فرنگی از میوه های آبدار و شیرین است و به همین دلیل معمولا بدون هیچ فرایندی به صورت ساده مصرف می شود. البته از این میوه فراورده های غذایی هم تهیه می شود که از مهم ترین این فراورده ها می توان به مربای توت فرنگی، لواشک، کیک، اسموتی، تارت، پاناکوتا، شربت و ... اشاره کرد.

 

جهت تهیه پودر توت فرنگی سلامتشین کلیک کنید

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

​سایر مقاله های مجله

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید